PROAB News

október 9. -

EUR 364,82

USD 325,21

Ingatlan és ingóság eladása – Mikor és hogyan kell adóznod?

Magánszemélyként sokan értékesítenek ingatlant vagy ingóságokat, azonban nem minden esetben világos, hogy mikor kell adót fizetni utána. Az adófizetés attól függ, hogy gazdasági tevékenységként végzed-e az értékesítést.

Hogyan állapítod meg az adóalapot?

Nézzünk egy konkrét példát!

2023-ban vásároltál egy lakást 40 millió Ft-ért, felújítottad, amire 10 millió Ft-ot költöttél. 2025-ben ezt az ingatlant 70 millió Ft-ért értékesítetted.

Így számold ki a jövedelmet és az adókat:

  • Bevétel: 70 000 000 Ft
  • Elszámolható költség: 50 000 000 Ft (40 millió vételár + 10 millió felújítás)
  • Jövedelem: 20 000 000 Ft

Az adóalap a jövedelem 87%-a lesz, azaz 17 400 000 Ft.

  • SZJA (15%): 2 610 000 Ft
  • SZOCHO (13%): 2 262 000 Ft

Ingóságok eladásakor mi a szabály?

Ingóságok értékesítésekor évi 600 ezer Ft bevételig nem kell adót fizetned. Ha bevételed meghaladja ezt, akkor csak a 200 ezer Ft feletti rész után kell adót fizetned.

Fontos tudnivalók

Figyelj arra, hogy ingatlan értékesítése esetén az idő múlásával nem csökken az adóköteles jövedelmed, és a szociális hozzájárulási adót sem számolhatod el költségként.

Van még kérdésed?

Ha bizonytalan vagy az adózás részleteiben, kérj segítséget szakértőinktől!

A Proactive Bookeeping szakértő csapata vár egy konzultációra, hogy biztosan ne maradjon kérdésed megválaszolatlanul.

Jelentkezz most, és válaszd a biztonságot!


Ez is érdekelhet

További hírek

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Amennyiben felkeltettük az érdeklődésedet, akkor az alábbi elérhetőségeken jelentkezhetsz konzultációra

Jelentkezem konzultációra