Új panaszkezelő felület védi az alvállalkozókat az állami beruházásokban
Új panaszkezelő felület indult az állami építkezések alvállalkozói számára. Azok a cégek, amelyek elvégezték a munkát, de nem kapták meg a pénzüket, most elektronikusan jelenthetik a problémát – a minisztérium pedig szigorúan kivizsgálja az eseteket. Új, online panaszkezelő felületet indított az Építési és Közlekedési Minisztérium az állami beruházások alvállalkozói számára. A cél, hogy hatékonyabban kezeljék …
Proactive Business Zrt.
Új panaszkezelő felület indult az állami építkezések alvállalkozói számára. Azok a cégek, amelyek elvégezték a munkát, de nem kapták meg a pénzüket, most elektronikusan jelenthetik a problémát – a minisztérium pedig szigorúan kivizsgálja az eseteket.
Új, online panaszkezelő felületet indított az Építési és Közlekedési Minisztérium az állami beruházások alvállalkozói számára. A cél, hogy hatékonyabban kezeljék azokat az eseteket, amikor a kivitelezett munkát már átvették, de a számla kifizetése késik vagy elmarad. A rendszer bevezetésével átláthatóbbá válhat a kifizetési lánc, és csökkenhet a kis- és középvállalkozásokat érintő pénzügyi kockázat.
Az új felületen keresztül az alvállalkozók elektronikusan jelenthetik be az elvégzett, de ki nem fizetett munkáikkal kapcsolatos panaszaikat. A bejelentéseket a minisztérium szigorúan kivizsgálja, és határozott lépéseket ígér a jogsértések felszámolása érdekében. A cél egyértelmű: aki elvégzi a munkát, az időben meg is kapja érte a pénzét.
A rendszer részeként minden minisztérium, amely állami építési beruházást valósít meg, köteles lesz nyilatkozni a projektek elszámolási helyzetéről, és megnevezni a fővállalkozókat. A fővállalkozók szintén kötelezve lesznek arra, hogy adatot szolgáltassanak az alvállalkozókról, a teljesítések igazolásáról, valamint a kifizetések állapotáról.
A minisztérium szerint a kezdeményezés fontos lépés a tisztességes piaci működés irányába, hiszen a nyomon követhető elszámolás és kifizetés minden szereplő érdeke. Az új panaszbejelentő felület itt érhető el: beruhazas.gov.hu/alvallalkozo-bejelento
Az elektronikus panaszkezelés és a kötelező adatszolgáltatás révén az alvállalkozók mostantól gyorsabban, átláthatóbban és hatékonyabban érvényesíthetik érdekeiket.