PROAB News

március 31. -

EUR 401,90

USD 371,17

Határon átnyúló alanyi adómentesség: Így regisztrálj az új SME-rendszerbe!

Az Európai Unió egyre inkább egyszerűsíti a kisvállalkozók életét, és ennek egyik legfrissebb példája az úgynevezett Kisvállalkozások Közösségi Alanyi Adómentességi Rendszere (SME-rendszer). 2025. január 1-jétől az uniós kisvállalkozások, így a magyarországi vállalkozók is lehetőséget kaptak arra, hogy külföldi, EU-s tagállamban történő tevékenységüknél is alanyi adómentességet válasszanak. Cikkünkben részletesen elmagyarázzuk, hogy pontosan mit jelent ez, és hogyan tudsz regisztrálni az új rendszerbe.

Mi az SME-rendszer lényege?

Az SME-rendszer célja, hogy egyszerűbbé tegye az EU-s országok közötti üzleti tevékenységet azoknak a kisvállalkozásoknak, amelyek a saját országukban alanyi adómentes státuszban vannak. Így nem kell minden egyes országban külön regisztrálnod, elég csak a letelepedési országodban egyetlen regisztrációt elvégezni. Magyarországon ezt az Ügyfélportálon keresztül teheted meg.

Ki veheti igénybe?

  • EU-ban székhellyel rendelkező kisvállalkozások.
  • Magyarországon székhellyel vagy magyarországi lakóhellyel rendelkező adóalanyok.
  • Azok a vállalkozások, amelyek saját országukban már alanyi adómentesek.

Hogyan történik a regisztráció?

A regisztráció folyamata egyszerű és gyors. Kövesd az alábbi lépéseket:

  1. Jelentkezz be az Ügyfélportálra adószámmal (magánszemélyként, adóazonosító jellel nem elérhető!).
  2. Navigálj az SME-menüponthoz.
  3. Nyújtsd be az előzetes nyilatkozatot a határon átnyúló alanyi adómentesség igénybevételéhez.

Az SME-menüpont csak az adószámmal bejelentkezett felhasználók számára érhető el, tehát ügyelj arra, hogy helyesen jelentkezz be.

Mire érdemes figyelni?

A regisztráció előtt mindig tájékozódj alaposan, hiszen különböző feltételeknek kell megfelelned, hogy igénybe vehesd az alanyi adómentességet más EU-s országokban is. Az Ügyfélportálon minden további részletet és friss információt megtalálsz a regisztráció menetéről és feltételeiről.

Előnyök röviden:

  • Egyszerűbb adminisztráció.
  • Átláthatóbb nemzetközi üzletmenet.
  • Csökkentett adminisztratív terhek.

Maradj mindig naprakész!

A Proactive Bookkeeping részeként működő Proactive Vállalkozói Akadémia és az UP-TO-DATE rendszer segíthet abban, hogy sose maradj le az adózási változásokról, és pontosan tudd, milyen lehetőségeid vannak.

Szeretnéd átbeszélni vállalkozásod könyvelését, vagy segítségre van szükséged az SME-regisztráció során? Fordulj hozzánk bizalommal, és kérj időpontot egy konzultációra!


Ez is érdekelhet

További hírek

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Amennyiben felkeltettük az érdeklődésedet, akkor az alábbi elérhetőségeken jelentkezhetsz konzultációra

Jelentkezem konzultációra