
július 1. -
EUR 399,30
USD 340,41
onlineügyintézés
További hírek

Új digitális szolgáltatás: Elektronikus igazolás az adóazonosító jelről
Május 9-étől a NAV új, innovatív digitális szolgáltatásával elektronikusan is lekérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás a NAV Ügyfélportálon (ÜPO) keresztül. Ez a lépés jelentősen megkönnyíti és felgyorsítja az ügyintézést, mivel bárki néhány perc alatt hozzájuthat az elektronikus dokumentumhoz.
Ez is érdekelhet
További hírek
Változott a TEÁOR: Kell-e módosítani a létesítő okiraton?
2025. január 1-jével jelentős változások léptek életbe a TEÁOR (Tevékenységek Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere) terén az Európai Unió normarendszerének átalakítása miatt. Ez a frissítés érinti a gazdasági szervezetek főtevékenységi kódjait. De vajon szükséges-e a létesítő okirat módosítása? Cikkünkben ezt a kérdést járjuk körül.

Ügyfélkapu+ átállás –zökkenőmentesen
2025. január 16-tól kötelezően életbe lép az Ügyfélkapu+, amellyel egyidejűleg megszűnik a hagyományos ügyfélkapus belépési lehetőség. Jelenleg sokan tartanak tőle, ellenérzésekkel viszonyulnak hozzá, és tiltakozásukat fejezik ki. Azonban elkerülhetetlen, hogy foglalkozzunk vele, hiszen nincs más választásunk. Egyelőre nem világos, mi történik, ha valaki nem végzi el az átállást 2025. január 16. előtt. Egyes feltételezések szerint nem lesz lehetséges belépni az ügyfélkapuba, csak addig a pontig, amely lehetővé teszi az Ügyfélkapu+ regisztrációt, de elképzelhető, hogy kizárólag személyesen, kormányablakban lehet majd regisztrálni. Más vélemények szerint onnantól már csak a DÁP-ra történő regisztráció lesz elérhető. Azok, akik mind az Ügyfélkapu+-, mind a DÁP-felületre regisztrálnak, párhuzamosan használhatják majd a két belépési rendszert.

Digitális aláírás: Mit kell tudni a vállalkozásoknak az új szabályokról?
Az elektronikus aláírások világa folyamatosan változik, és a vállalkozások számára egyre fontosabbá válik a jogilag hiteles digitális aláírások használata. A 2025-től életbe lépő szabályozások különösen relevánsak, hiszen az eddig széles körben használt AVDH-szolgáltatás megszűnik, helyette pedig a DÁP eAláírás kerül bevezetésre. Ez az új aláírási forma ingyenesen elérhető a Digitális Állampolgár applikáción keresztül, és megfelel a legmagasabb, minősített elektronikus aláírás (QES) követelményeinek. Ennek köszönhetően az így aláírt dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek, és az Európai Unió teljes területén elfogadják őket. Fontos azonban kiemelni, hogy a DÁP eAláírást egyelőre csak magánszemélyek használhatják, így a vállalkozások számára más megoldásra lesz szükség.
Vedd fel velünk a kapcsolatot
Amennyiben felkeltettük az érdeklődésedet, akkor az alábbi elérhetőségeken jelentkezhetsz konzultációra
